Home

Η ιστορία με την μόλυνση του περιβάλλοντος δεν είναι καινούργια.

Η περιβαλλοντική ανησυχία των επιχειρήσεων σίγουρα είναι μια καινούργια ιστορία.

Από τα πλαστικά μπουκαλάκια νερού στο περίπτερο μέχρι τις κολεξιόν σχεδιαστών μόδας τα πάντα περιέχουν οικολογικά μηνύματα.

Έχουμε όμως σκεφτεί ποτέ πόσο αγνές μπορεί να είναι οι προθέσεις αυτές των επιχειρήσεων και ποιός είναι αυτός που κερδίζει τελικά; Εμείς, αυτοί ή ο πλανήτης;

Σε κάθε κοινωνικό γεγονός οι οίκοι μόδας δεν χάνουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ρούχα και τσάντες φτιαγμένες από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον. Τα πράσινα δεντράκια είναι πιασάρικα και όλοι έχουν προσαρμοστεί στο νέο must: Την προστασία του πλανήτη. Όλοι έχουμε ενώσει τις δυνάμεις μας ( τις καταναλωτικές) για να δώσουμε ένα χεράκι ώστε να σωθούν τα δάση και να μην λιώσουν οι πάγοι. Μπράβο μας, όλοι θα πάμε στον παράδεισο!

Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα λέει ο λαός και όπως ξέρουμε είναι ο σοφότερος όλων. Αυτό σκέφτονται και οι βιομηχανίες και προσπαθούν να προσηλυτίσουν καταναλωτές αναγνωρίζοντας την ανάγκη ευαισθησίας μας για το περιβάλλον πάνω στα προϊόντα τους. Όλοι είμαστε χαρούμενοι, λοιπόν, και επιχειρηματίες και καταναλωτές, αφού πετυχαίνουμε τον στόχο μας. Οι μεν την αύξηση των κερδών τους και οι δε την σωτηρία της ψυχής τους.

Δεν έχει σημασία αν θα το κάνεις σπαταλώντας λιγότερη ενέργεια ή αγοράζοντας νερό σε πλαστικό μπουκάλι με αναγραφόμενο οικολογικό μηνυματάκι ή κουβαλώντας πάνινη τσάντα με logo » Im not a plastic bag«, by Anya Hindmarch. Έχεις περάσει το δικό σου μηνυματάκι. Είσαι ευσυνείδητος πολίτης!

Γιατί άλλωστε να μην κάνεις ένα καλό με την πεποίθηση ότι θα είσαι in fashion; Άσχετα αν πετάς το περιτύλιγμα από τα τσιγάρα σου στον δρόμο επειδή βιάζεσαι (έλεος!) ή ξεχνάς να ανακυκλώσεις τα περιοδικά σου!

Όλοι δε εκθειάζουν κάθε πρωτοβουλία και προσπάθεια που γίνεται για τον ιερό -ομολογουμένως- αυτό σκοπό. Όπως η χρήση οργανικού βάμβακα στα ρούχα και τα σποτάκια στην τηλεόραση που αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατόν κανείς να μην αναφέρει ότι γίνονται με στόχο το κέρδος.

Στον αντίποδα βέβαια δεσπόζει η πολύ σωστή άποψη πως με την δύναμη των μέσων μαζική ενημέρωσης η κοινή γνώμη ευαισθητοποιείται και παρακινείται σε έναν τρόπο ζωής πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Δεν μπορούμε, άλλωστε, να παραλείψουμε ότι η επιχειρηματική σκέψη ήταν ανέκαθεν κύριο συστατικό της την κοινωνίας μας.

Δεν είναι όμως καιρός να λάβουμε δραστικότερα μέτρα ως πολίτες και κυρίως ως φοιτητές θεωρώντας ότι έχουμε έναν λόγο παραπάνω για την διεκδίκηση ενός αξιοπρεπούς και υγιέστερου μέλλοντος;;

Είναι, φυσικά, ενθαρρυντικό το γεγονός οτι η ανακύκλωση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί και όλο και περισσότεροι δήμοι της Αθήνας είναι πρόθυμοι να διαθέσουν κονδύλια για την δημιουργία πάρκων πρασίνου. Είναι ευτύχημα επίσης που στο αεροδρόμιο του Ελληνικού θα υπάρχει σε λίγα χρόνια το μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης και όχι ένα ακόμη “The Mall”.

Η σπατάλη χρημάτων είναι υπόθεση προσωπική και απολύτως σεβαστή. Η υπέρμετρη σπατάλη των αποθεμάτων νερού και ενέργειας όμως είναι ή θα πρέπει να γίνει υπόθεση όλων μας . Μιλάμε για το μέλλον μας εδώ και είμαστε εμείς αυτοί που αν όχι θα αλλάξουμε, να προσθέσουμε κάτι καινούργιο στον τρόπο ζωής μας.

Όση συγκίνηση κι αν μας προσφέρουν τα ντοκιμαντέρ συνεχίζουμε να παραμένουμε απλοί θεατές στην πολυθρόνα. Τα 50 λεπτά, η αξία του νερού, δυστυχώς δεν θα κάνει την διαφορά. Ο καθένας δρα με τον δικό του τρόπο και ορισμένοι δεν είναι πιο δύσκολοι από το να αγοράσεις την Vogue από το ψιλικατζίδικο. Να την ανακυκλώσεις για παράδειγμα, είναι μια καλή αρχή!

Ίσως τελικά να κερδίσει ο πλανήτης.

Όλια Ζαβιτσάνου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s