Home

Όταν άκουσα για πρώτη φορά το Calendar των Your Hand In Mine, ανατρίχιασα… όταν έμαθα ότι αυτοί οι τύποι είναι Έλληνες, εξεπλάγην ακόμα περισσότερο! Ιδιαίτεροι, μαγικοί, με  ήχους από μαντολίνο, πιάνο, ακορντεόν αλλά και παιδικά μεταλλόφωνα, συνθέτουν κομμάτια που μοιάζουν βγαλμένα από μουσικό κουτί. Με μελωδίες που η δεσποινίς Amelie θα ζήλευε, και με θραύσματα χατζιδακικής νοσταλγίας, παίζουν με τον χρόνο, θυμίζοντάς σου πως η μουσική είναι ιστορίες, ειπωμένες με νότες. Βρε άκου που σου λέω και θα με θυμηθείς! Παρακάτω μας συστήνονται μέσα από δέκα «γνωστές» ερωτήσεις!

1. Πώς θα χαρακτηρίζατε τη μουσική σας με μια λέξη;

Προσωπική

2. Γιατί επιλέξατε να κάνετε ορχηστρική μουσική;

Δεν είναι θέμα επιλογής ούτε σύμβασης. Δεν αποκλείουμε το ενδεχόμενο να βάλουμε φωνητικά στη μουσική μας, πράγμα που σε ένα βαθμό έχουμε προσπαθήσει στο παρελθόν. Αν δεν το ανέφερες, δε νομίζω να χαρακτηρίζαμε τη μουσική μας «ορχηστρική» ουσιαστικά. Στα κομμάτια μας θέλουμε να αφήνουμε στον ακροατή την αίσθηση του τραγουδιού, ακόμα και όταν κανένας δεν τραγουδάει. Είναι κάτι που μας βγαίνει ούτως ή άλλως φυσικά κατά τη διαδικασία της σύνθεσης. Το να δεχθούμε ότι κάνουμε αποκλειστικά ορχηστρική μουσική, με την αυστηρή έννοια του όρου, μάλλον θα μας περιόριζε.

3. Το όνομά σας προέκυψε από το ομώνυμο κομμάτι των Explosions In The Sky; Γιατί το επιλέξατε; Τι συμβολίζει/σημαίνει για σας;

Οι «explosions in the sky» ήταν και είναι για μας κάτι πολύ παραπάνω από επιρροή. Πρόκειται για κάτι πολύ πιο βαθύ, έχει σχεδόν αυτοβιογραφική σημασία! Πέρα από το γεγονός ότι η μουσική τους έχει απίστευτη συνθετική αξία, ταυτόχρονα, ήταν αυτοί που βοήθησαν να διαμορφώσουμε την αισθητική μας στη μουσική, χωρίς να έχουν άμεση επιρροή στη μουσική μας την ίδια. Έτσι θελήσαμε να αποτίσουμε ένα μικρό φόρο τιμής σε αυτούς τους ανθρώπους και ταυτόχρονα να διαλέξουμε μια εύηχη φράση, αφού πήραμε την άδεια τους, η οποία επισφραγίστηκε και με μια συνάντηση…

4. Ποιες οι μουσικές επιρροές σας;

 Η αλήθεια είναι ότι προσπαθούμε να μην έχουμε άμεσες επιρροές, έτσι καμιά φορά αφήνουμε το υποσυνείδητο και τα ακούσματά μας να έχουν ουσιαστικά τον πρώτο λόγο. Όμως η βασική μας επιρροή είναι τα όργανα τα ίδια. Πόσο πειραματικά δηλαδή μπορείς να αντιμετωπίσεις ένα ακορντεόν και ένα μαντολίνο, χωρίς να τα ταυτίσεις με μουσικούς του δρόμου στη νότια Σικελία…; Οι μουσικοί του δρόμου πάντα ασκούσαν μια ιδιαίτερη γοητεία πάνω μας και εφόσον επιλέξαμε τα όργανα που χρησιμοποιούμε, ασχέτως αν είμαστε επαρκώς τεχνικά καταρτισμένοι σε αυτά, ο συνειρμός είναι προφανέστατος.

5. Τι σας εμπνέει;

Η έμπνευση τελικά είναι κάτι πολύ προσωπικό, η απάντηση θα είναι πάντα διαφορετική από άνθρωπο σε άνθρωπο. Εμείς αυτό που συνειδητοποιούμε μέρα με τη μέρα όλο και πιο πολύ, είναι ότι η έμπνευση μας είναι απλά η ανάγκη μας να γράφουμε. Τα υπόλοιπα είναι απλά υλικά για να κάνεις το κόσμο που δημιουργείς ειλικρινή και όσο το δυνατό πιο όμορφο και ορατό στους άλλους ανθρώπους. Οτιδήποτε δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για να εκφραστείς είναι έμπνευση, αλλά πάντα προηγείται η ανάγκη να το κάνεις…

6. Πώς τα καταφέρνετε πάνω στη σκηνή, μόνο 2 άτομα;

Αν και αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε άμεσα στη μουσική μας ηλεκτρονικά μέσα, το laptop και συγκεκριμένα προγράμματα είναι ίσως τα βασικότερα μας εργαλεία σε live εμφανίσεις και όχι μόνο. Ξεκινώντας από το γεγονός ότι επιλέξαμε να είμαστε 2 άτομα, η δυνατότητα που μας δίνουν να λουπάρουμε και γενικά να στήνουμε το κομμάτι στο live προγραμματίζοντας τους χρόνους και τις κινήσεις μας, είναι ο λόγος που μπορούμε να αποδώσουμε τη μουσική μας ζωντανά, παρόλο το άγχος, να γίνουν όλα στο σωστό χρόνο και με το σωστό τρόπο, ώστε να μη δημιουργηθεί μια χιονοστιβάδα από λάθη. Ειδικά χωρίς την ύπαρξη ενός συγκεκριμένου αυστραλέζικου λογισμικού, ίσως να μην υπήρχαμε στη παρούσα μορφή.

7. Πόσο δύσκολο είναι για μια μπάντα να κάνει πράγματα έχοντας ως έδρα τη Θεσσαλονίκη;

Πλέον τα πράγματα, με το internet και τα κοινωνικά δίκτυα όπως το myspace ας πούμε, ρυθμίζονται εντελώς διαφορετικά, μπορείς εύκολα να βγεις στον «κόσμο» σε σχέση με 10 χρόνια πριν, οπότε ο ρόλος της τοπικής σκηνής, αν αυτή υπήρχε ποτέ στην Ελλάδα, έχει δώσει τη σκυτάλη σε κάτι ευρύτερο. Αλλά και πέρα από αυτό, παρατηρούμε σε όλες τις πόλεις ανθρώπους να δραστηριοποιούνται με μεράκι και όρεξη, χωρίς να περιμένουν την ιδανική ελληνική κοινωνία να έρθει και χωρίς να γκρινιάζουν. Μπορεί στην Αθήνα να γίνονται όντως περισσότερα πράματα, αλλά ποτέ στη μουσική δεν ήταν θέμα ποσότητας, πιστεύουμε. Οπότε τελικά, περιοριζόμαστε στις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν όλοι οι νέοι μουσικοί και όχι μόνο, στην Ελλάδα. Αλλά αυτό είναι μια τελείως διαφορετική κουβέντα…

8. Με δεδομένο ότι ο περισσότερος κόσμος σας ξέρει μέσω Internet -αλήθεια, σας έχει βοηθήσει ή ούτως ή άλλως θα τα καταφέρνατε με τα live σας;-, θεωρείτε πως το Internet είναι οι νέες δισκογραφικές εταιρείες;

Μα αν κάτι μας έχει βοηθήσει, αυτό είναι σίγουρα το internet. Μα έδωσε την ευκαιρία να προβάλουμε τη δουλειά μας με τους δικούς μας όρους, χωρίς να αναγκαστούμε να αναθέσουμε σε κάποιον άλλον να το κάνει για μας. Το ίδιο θα σου απαντήσουν όλοι οι νέοι μουσικοί αυτή τη στιγμή. Δεν μπορούμε να σου απαντήσουμε αν το internet θα αντικαταστήσει τις δισκογραφικές… Το σίγουρο είναι όμως ότι οι δισκογραφικές, καλώς ή κακώς, θα αναγκαστούνε να αλλάξουν μορφή, αν δε το έχουν κάνει ήδη. Ο χρόνος θα δείξει, κανείς δε μπορεί να πει με σιγουριά, ακόμη και για το internet, το οποίο πλέον με την τεράστια ποσότητα πληροφορίας, έχει αρχίσει να μας προκαλεί κάποια σύγχυση.

9. Κάθε κομμάτι σας μοιάζει με μελοποιημένη ιστορία. Ποια η σχέση εικόνας και μελωδίας στη μουσική σας;

Στις αρχικές μας συνθέσεις, η οπτικοποίηση της μουσικής μας δεν θα λέγαμε ότι ήταν συνειδητή προτεραιότητα. Μας ενδιέφερε μια πιο διαισθητική και «φορμαλιστική» αντιμετώπιση, όπου οτιδήποτε νιώθουμε και ακούγεται όμορφο, μπορεί να παραμείνει. Επιδίωξη ήταν μόνο η σαφήνεια των μελωδιών, που είναι ανεξάρτητες και ανυπόταχτες σε κάθε εικόνα ή στίχο και έχουν νόημα μόνο γι’ αυτό που είναι, μόνο αν εξυπηρετούν τα αισθητικά μας κριτήρια. Έτσι, είχαμε συγκεντρώσει πολλά ατιτλοφόρητα κομμάτια, που όμως στο τελικό τους αποτέλεσμα όντως γεννούσαν εικόνες. Κάπως έτσι προέκυψαν και τα ονόματα των tracks, αντιστοιχίζοντας την εικόνα που έβγαινε σε μια εύηχη φράση. Το σπουδαιότερο πράγμα που μας συνέβη ως τώρα και που άλλαξε πολύ τον τρόπο που φιλοσοφούμε τη σχέση μουσικής και εικόνας, ήταν η ανάθεση από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης να συνθέσουμε και να παρουσιάσουμε το soundtrack για το Every Night Dreams. Εκεί, η δουλειά μας ήταν πια αναγκαίο να αποκτήσει μέθοδικότητα. Η έμπνευσή μας έπρεπε να τιθασευτεί στην κατεύθυνση της υπόκρουσης και να παράγει ηχητική πληροφορία με περισσότερο συμπληρωματικό, για την ταινία, χαρακτήρα, παρά να βγει ανεξέλεγκτα μπροστά, επισκιάζοντας την εικόνα. Κατά μεγάλη μας τύχη, το αποτέλεσμα μπόρεσε να σταθεί και ως κάτι αυτόνομο και να το μοιραστούμε και εκτός της αίθουσας. Μετά την επειρία αυτή, έγινε κτήμα μας ένας τρόπος δουλειάς, που ποτέ δεν φανταζόμασταν και τώρα πια δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως ίσως τον έχουμε και λίγο ανάγκη. Τεχνικά, είναι υπέροχη διαδικασία-πρόκληση να μετουσιώνεις την εικόνα κάποιου σε μουσική. Καλλιτεχνικά, είναι υπέροχο η μουσική σου να δημιουργεί εικόνες στους άλλους!

10. Πείτε μου έναν δίσκο που ακούσατε τελευταία και σας άρεσε!

Ramona Falls – Intuit

*Ο δίσκος τους Every night Dreams κυκλοφορεί από την Inner Ear records, ενώ θα τους βρείτε στο http://www.myspace.com/theyourhandinmine

 

Οικονομοπούλου Ζωή

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s