Home

Τούτο το άρθρο γράφεται γιατί έχω πραγματικά κουραστεί να διαφωνώ έντονα με άλλους φοιτητές όταν υποστηρίζω ότι πρέπει να καταργηθεί το τριτοκοσμικό και αναποτελεσματικό σύστημα των δωρεάν συγγραμμάτων. Ορίστε λοιπόν μια συνολική αντιπρόταση, αφού τα γεμάτα απορία και ενόχληση πρόσωπα δεν δύνανται να φαντασθούν ένα εναλλακτικό σύστημα.

Το πόσο βλαπτικό για εμάς κυρίως είναι αυτό το έχω περιγράψει σε προηγούμενο άρθρο Καθιστά ανιαρές τις σπουδές ( πόσες φορές ακούμε φοιτητές να λένε «βαριέμαι να βγάλω το βιβλίο») και συγχρόνως υποβαθμίζει την ποιότητα των σπουδών αφού δεν αναπτύσσονται δεξιότητες που θα διάνοιγαν καλύτερες επαγγελματικές προοπτικές. Οι κερδισμένοι είναι προφανώς οι εκδοτικοί οίκοι και οι διδάσκοντες που εκμεταλλεύονται το αξίωμα τους για να πωλούν τα βιβλία τους.

Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, κανένα μα κανένα πανεπιστήμιο των προοδευμένων κρατών δεν έχει υιοθετήσει αντίστοιχο σύστημα. Η λύση δεν είναι να αγοράζουν οι φοιτητές συνεχώς βιβλία αλλά να αλλάξει εξ’ ολοκλήρου το σύστημα ώστε να προωθείται η έρευνα και όχι η αναπαραγωγή βιβλίων.

Το υπουργείο παιδείας ανακοίνωσε πρόσφατα κάποιες προτάσεις για την βελτίωση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, μια εξ’ αυτών ήταν η υιοθέτηση του «ψηφιακού συγγράμματος». Μπορεί να ακούγεται πολύ hi-tech για τα δεδομένα της Ελλάδας αλλά στο εξωτερικό είναι πολύ διαδεδομένο. Εν ολίγοις ο καθηγητής φορτώνει στο διαδίκτυο κάποια ύλη σχετιζόμενη με το μάθημα στην οποία ο φοιτητής έχει πρόσβαση με έναν κωδικό που δίνεται από τον διδάσκοντα. Φυσικά αποτελείται από ένα ολόκληρο βιβλίο, αλλά μέρη βιβλίων, άρθρα, σημειώσεις κτλ. κάτι παρόμοιο με τον δικό μας φάκελο σημειώσεων. Ο καθηγητής προτείνει φυσικά βιβλίο ή βιβλία που θεωρεί αξιόλογα και οι φοιτητές κρίνουν αν θα αγοράσουν ή όχι( βεβαίως ένα τέτοιο σύστημα δεν επιβαρύνει πολύ με έξοδα αγοράς βιβλίων και σ’ αυτό βοηθά και η λειτουργία της βιβλιοθήκης).Επομένως η διεξαγωγή του μαθήματος δεν περιστρέφεται γύρω από ένα ή δύο βιβλία αλλά είναι κυρίως εργασίες, υποχρεωτικές ή μη και παρουσιάσεις για τις οποίες τα «δωρεάν» συγγράμματα δεν επαρκούν.

Φυσικά αυτό το ερευνοκεντρικό σύστημα είναι αλληλένδετο με την λειτουργία της βιβλιοθήκης, η οποία πρέπει να διαθέτει πολλά διαφορετικά βιβλία για ένα αντικείμενο, τα οποία μπορεί κάποιος να δανειστεί και όχι σειρές από «δωρεάν» συγγράμματα. Τον Ιούνιο η βιβλιοθήκη του Παντείου ήταν απασχολημένη με την αντικατάσταση όλων των συγγραμμάτων των διδασκόντων ασχέτως ποιότητας αυτών, μόνο και μόνο επειδή τα έχει προτείνει ο έκαστος καθηγητής χωρίς φυσικά να σκεφθούν πόση σπατάλη και ζημιά συντελείται έτσι.

Άρα είναι προφανές πως πρέπει να αλλάξει εξ’ ολοκλήρου το σύστημα. Αν για παράδειγμα καταργηθεί το ισχύον σύστημα διανομής βιβλίων απελευθερώνονται σημαντικοί πόροι για εμπλουτισμό των βιβλιοθηκών και ανάπτυξη των διαδικτυακών υπηρεσιών( ψηφιακό σύγγραμμα, δηλώσεις μαθημάτων κ.α.). Ο στόχος του πανεπιστημίου είναι να προωθεί την έρευνα και την κατάρτιση, αυτό όμως χρειάζεται πολιτική βούληση προς αυτή την κατεύθυνση. Ήτοι, μεταρρύθμιση ολόκληρου του εκπαιδευτικού συστήματος και βεβαίως του συστήματος εισαγωγής. Αυτό εκτός από πολιτική βούληση χρειάζεται και κονδύλια, τα οποία ,όπως είπαμε, σπαταλώνται.

Θα ήμουν αφελής αν υποστήριζα πως ο λόγος που τα ελληνικά πανεπιστήμια υποτιμώνται, ακόμα και από τους έλληνες είναι αποκλειστικά λόγω των δωρεάν συγγραμμάτων και πως με καθιέρωση του ψηφιακού συγγράμματος θα εισέλθουν μαγικά στο δρόμο της έρευνας. Η κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια αντικατοπτρίζει μια νοσηρή νοοτροπία ψευδαισθήσεων, όπως η «δωρεάν παιδεία» που συνδέεται με την προβληματική και στρεβλή ανάπτυξη αγοράς και κράτους.

 Η λύση είναι να αλλάξει εξ’ ολοκλήρου το σύστημα προς τις κατευθύνσεις που ακολουθούν όλα τα ιδρύματα που σέβονται τον εαυτό τους. Όσο οι ίδιοι οι φοιτητές που ζούμε την πραγματικότητα και όχι μόνο δεν αντιδρούμε αλλά υποστηρίζουμε τον τρόπο λειτουργίας των,είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Πρέπει να σταματήσει επιτέλους αυτή η σπατάλη ανθρωπίνου κεφαλαίου που συντελείται εδώ και χρόνια στη χώρα!

Προ ημερών έκανε το ντεμπούτο της η ολοκαίνουργια διαδικτυακή πύλη για τη διαχείριση των δωρεάν συγγραμμάτων, ο «Εύδοξος», η οποία θα δίνει τη δυνατότητα σ’ όλους τους φοιτητές να επιλέγουν τα εγκριθέντα συγγράμματα διαδικτυακά και να παραλαμβάνουν τα βιβλία άμεσα από τα βιβλιοπωλεία( από τα κουπόνια και τις λίστες καλύτερο ακούγεται….) Όπως γράφει και η ιστοσελίδα στα πλεονεκτήματα που αναμένονται μακροπρόθεσμα: Δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ασφαλή και σταδιακή μετάβαση στην εποχή του ηλεκτρονικού Συγγράμματος. Αισιόδοξο μήνυμα, αλλά όπως είπαμε πρέπει πολλά να γίνουν ακόμη, άμεσα και συντονισμένα.

Γιώργος Παρλαμέντης

Advertisements

22 thoughts on “Το έγκλημα των δωρεάν συγγραμμάτων Νο 2

  1. Tα δωρεάν συγγράμματα είναι το μοναδικό πλέον δωρεάν αγαθό της κατά τα άλλα <>. Ας μην τους βάζουμε ιδέες. Όλα αυτά που περιγράφονται στο παραπάνω άρθρο θα μπορούσαν να γίνουν παράλληλα με το δωρεάν σύγγραμμα. Δεν νομίζω να έβλαψε κανέναν μας να έχει πρόσβαση στην απαιτούμενη ύλη χωρίς να χρειάζεται να ξοδεύεται! Εξάλλου, έτσι όπως λειτουργεί το ελληνικό πανεπιστήμιο, αν εκτός από την <> μας π΄ροτειναν και κάποιο σύγγραμμα το οποίο θα έπρεπε να αγοράσουμε να είστε σίγουρο ότι δεν θα ήταν προαιρετικό αλλά ο κάθε καθηγητής θα μας ανάγκαζε να το πάρουμε διότι θα διαπιστώναμε ότι τα θέματα των εξετάσεων θα ήταν κατά μεγάλο μέρος από εκεί!

  2. Τα δωρεάν συγγράμματα(τα οποια εμεις εμμέσως πληρωνουμε) είναι κατάφωρη σπατάλη.Δυστυχως αυτά που περιγράφονται στο άρθρο δεν μπορουν να συμβαδίσουν με τα δωρεάν συγγράμματα.Η έρευνα(την οποια πρεπει να υπηρετει το πανεπιστημιο) δεν συμβαδιζει με την ανάγνωση-αναπαραγωγη ενός η δύο βιβλίων.Οπως εγραψα το συστημα πρεπει να γινει πιο ευελικτο, ανταγωνιστικο και αποτελεσματικο εξ ολοκληρου, δεν είναι πανακεια το ψηφιακο συγγραμμα, το μονο βεβαιο ειναι οτι το συστημα πρεπει να αλλαξει ολοκληρωτικα γιατι σπαταλαται το ανθρωπινο κεφαλαιο της χωρας.

  3. Νομίζω πως το πρόβλημα δεν είναι η δωρεάν διανομή βιβλίων.Ας κοιταχθούμε στον καθρεφτή και ας αναρωτηθούμε τί λέμε σε κάθε εξεταστική:ποιά είναι η ύλη;Προφανώς επειδή οι πιο πολλοί δεν ασχολούμαστε περισσότερο.
    Ποιός έχει το θάρρος να απαντήσει στις εξετάσεις με διαφορετικό τρόπο σκέψης από αυτόν του καθηγητή;

  4. Φυσικα και είναι προβλημα η δωρεαν διανομη βιβλιων! Απλα δεν είναι το μόνο!

    Στο πανεπιστημιο δεν μπηκαμε για να συμφωνουμε με τους καθηγητες, οποιοι καν ειναι αυτοι.Πολλοι απαντάμε με δικο μας τροπο σκεψης και ίσως να μην το εκτιμουν αυτο(προσωπικα το έχω πάθει). Αλλά όταν σου δίνει ενα δυο βιβλία και σου λεει απο αυτά διάβασε(μόνο) και διαμορφωσε άποψη και έλα στις εξετάσεις και αναπαράγε την, ε τότε αυτό λέγεται μεσαίωνας!

  5. a) dwste ston kako foithth ena zesto galataki na hremhsei…
    b) exei na kanei me to ma8hma. an prokeitai gia istoria, poso pia na anaptu3eis dhmiourgiko logo me proswpikh tautothta? se ma8hmata omws pou mporei kaneis na to kanei, einai apla aparaithto na apogalaktistei apo th sxolikh nootropia kai na milhsei san an8rwpos me epixeirhmata kai mesa apo proswpiko prisma… ligoi to kanoun, gt emeis oi idioi mpainoume sto tripaki, «na perasw to ma8hma kai poios ta gamaei ta alla». kapoia vivlia einai polu pio endiaferonta apo tis malakies pou diavazoume ka8hmerina. de mas ftaiei kaneis, kai as mhn e8elotufloume. kouvalame thn nootropia ths genias pou ta fortwnoume!

    ps. an den exei gala, dwste tou mia mpura!

  6. Προτιμώ την μπύρα. Στεγνά. Τα πράγματα (αναφορικά με την όλη συζήτηση) είναι για μένα απλά. Υπάρχουν κάποιες θεμελιώδεις κοινωνικές αξίες που πραγματικά (κι ας μπάζουν από μύριες πλευρές) συνιστούν καθολικές παροχές. Τώρα, το πως συνδέεται το εξαιρετικά ελατωμματικό εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας, με την υποχρέωση των αδύναμων κι ευαίσθητων κοινωνικά γονιών να χρεώνονται για αγαθά δίχως κόστος, ε αυτό το βρίσκω μια τέλεια ηλιθιότητα. Και προκλητικό μάλιστα. Πόσα βγάζει ο μπαμπάκας σας, ηλίθιες; Αντί να συζητάτε για ρεφορμιστικές, βήμα-βήμα, άρα και πραγματιστικές αλλαγές στο πανεπιστήμιο, μιλάτε για ριζική αλλαγή όχι μόνο της νοοτροπίας (διαβάστε και λίγη Ψυχολογία, ψώνια δεσίτες) αλλά και των ίδιων των δομών, ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ. Λοιπόν κι εγώ θέλω να βάλουν έναν γυάλινο θόλο στην Ακρόπολη, για να προστατεύονται τα μάρμαρα. Ειδάλλως το ελληνικό κράτος είναι αποτυχημένο και άχρηστο! Τέλος! Αι σιχτίρ, πίσω στην Κηφισιά, νούμερα.

  7. Αρχικά, λυπάμαι που έχεις ρίξει τόσο χαμηλά το επίπεδο!!

    Στο παραπάνω άρθρο ανέφερα σύντομα ποιες είναι οι αιτίες που βρίσκονται πίσω απο το φαινόμενο των δωρεάν συγγραμμάτων, δεν είπα ότι πρεπει να περιμενουμε να αλλάξει η νοοτροπία για να βελτιωθει η ποιότητα παιδείας!( αυτό μπορεί να πάρει και αιώνες!!)
    Όσον αφορά την πρόταση πραγματιστικών μεταρρυθμίσεων, στην περίπτωση των δωρεάν συγγραμμάτων που αποτελεί καίρια έκφραση του σαθρού, αναποτελεσματικού και μη ανταγωνιστικού συστήματος ανέφερα το ψηφιακό σύγγραμμα, που έχουν υιοθετήσει τόσα σοβαρά πανεπστήμια του κόσμου!
    Για συνολικές προτάσεις μεταρρυθμίσεων χρειάζεται αρκετός χώρος και λόγω απογυφής κατάχρησης χρειάζεται άλλο άρθρο ή άρθρα.
    Αφού είσαι στο πανεπιστήμιο( δεν ξέρω σε ποιο έτος) και δεν έχεις καταλάβει πως συνδέεται το ελλατωματικό σύστημα με την κατ’επίφαση δωρεάν παροχή, ε τότε δεν ξέρεις τι σου γίνεται. Διάβασε και λίγη σύγχρονη πολιτική οικονομία, ψυχολόγε!!

    Όσον αφορά τους γονείς μου, είναι δημόσιοι υπάλληλοι καιτους έχουν πετσοκόψει τους μισθούς!!

    Υ.Γ. Δεν μένω Κηφισσιά!!!

    Υ.Γ. Η κυβέρνηση μας εξέπληξε ευχάριστα χθές με τίς προβλεπόμενες δράσεις για το πανεπιστήμια.
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4596087

    Ζωη θα επανέλθω να προσθέσω σ’αυτά που είπες.

  8. Afou loipon to e8eses etsi, agaphte Kake Foithth… as milhsoume sth glwssa sou!

    Prwton, o mpampakas mou vgazei ligotera apo ton diko sou mpampaka…
    Deuteron, de menw khfisia, oute eimai DES…
    Triton an emeis eimaste hli8ies, esu ektos apo kakos foithths eisai pio grafikos kai apo to Phlio!

    Kouvalas th sapila ths genias ths metapoliteushs kai th mizeria tou mesou ellhna foithth. Eisai gnhsios apogonos ths genias tou “re, koita ton kwlo sou kai gama ta ta alla”. Pare loipon th mpuritsa sou kai trava parapera. Gt merikous an8rwpous de mas noiazei na paroume mono to ptuxiaki mas kai na voleutoume. H apopsh tou Giwrgou estiazei sthn a3iopoihsh twn konduliwn se ousiastikh paideia kai apo th stigmh pou efarmozetai se alles xwres, einai kai efikth. Eleos pia me ta hmimetra! Allwste se “mia nuxta” exoun par8ei polu pio shmantikes apofaseis, apo to na alla3ei h diadikasia me ta suggrammata kai to 3ereis.

    An mas apagoreueis na entopizoume kai pou egkeitai h pa8ogeneia toy ekpaideutikou susthmatos, pes to mas na sou zhthsoume kai sugnwmh… psuxologe! Mhpws protimas na milhsoume gia tis times sto kulikeio, pou einai pio “anwduno”? pes mas, ti leei h psuxologia twn mazwn gia thn e3wfrenikh timh ths amitas? Themeliwdeis koinwnikes a3ies les to volema? An htan etsi, 8a zousame akoma se sphlies, agaphte mou, kai tipota de 8a taraze thn teleia atara3ia sou! ki oso gia authn thn teleia hli8iothta, to endexomeno auth h allagh na shmainei kai MH xrewsh tou goniou (toulaxiston oxi se tetoio va8mo), th skefthkes?

  9. Ωραία κακέ φοιτητή,ας συνεχίσουμε να ελπίζουμε στις αλλαγές σιγά-σιγά,όπως αυτές που εξαγγέλει κάθε κυβέρνηση για να μας κρατά ήρεμους(ψυχολογία είναι και αυτό).Ας συνεχίσουμε να βυθιζόμαστε στην πίστη πως οι άλλοι (οι τύποι που εμείς αποφασίσαμε να μας κυβερνούν) γνωρίζουν τι πρέπει να γίνει και όχι εμείς.Ρεφορμιστικά πορεύεται η Ελλάδα τόσα χρόνια και για αυτό έχουμε καταλήξει να δεχόμαστε τον έναν εξευτελισμό της ζωής μας μετά τον άλλο.Οι μεταρρυθμίσεις στην παιδεία είναι πάντα ένα φοβερό δόλωμα της προεκλογικής περιόδου.Τί έχει αλλάξει στην πραγματικότητα τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση;;Τίποτα ουσιαστικό.

  10. Ti les katalavaineis?? to koinwniko kratos twra egine kai «tritokosmiko» ??

    Allagew prepei na uparksoun alla ta dwrean sugramata kalo tha htan na meinoun sth thesh tous, etsi gia na thumomaste oti sto, ekleipon pleon, koinwniko ellhniko kratos h paideia einai dwrean..

    Epishs an uposthirizes opws les oti ta panepisthmia maw upotimwntai «MONO» apo th dianomh dwrean sugramatwn den tha soun afelhs, lathos tha soun. H upotimhsh tous dewn exei na kanei me to ti einai dwrean kai ti oxi… Isws malista ta dwrean sugramata tha prepe na ta mimithoun ki alla krath.

    Evgales spirakia mhpws??

    jesus man..

  11. Αφου μου απευθύνεις το λόγο, θα απαντησω, αν και όπως έγραψα, έχω βαρεθεί να απαντάω στον καθεναν ανιδεο φοιτητη.

    Το κοινωνικό κράτος της Ελλάδας μεταπολιτευτικά τουλαχιστον ανέκαθεν ήταν τριτοκοσμικό και αυτό θα’ πρεπε να το είχες καταλάβει. Αφού το παραδέχεσαι κοπέλα μου , θέλω να έχω την ψευδαίσθηση ότι έχουμε δωρεάν παιδεία( η οποία είναι τυγχάνει να είναι κάκιστης ποιότητας!!!!!), και στη πραγαμτικότητα να μην είναι,
    ποιος σου πλήρωνε τόσα χρόνια τα φροντιστήρια::: Το κοινωνικό κράτος;;

    Όσα για τα άλλα που γράφεις,απλά γελοιοποιείσαι.

    1.Σπυράκια δεν έβγαλα, γιατί ξέρω οτι επειδή υπάρχουν πολλοί σαν και του λόγου σου,υπάρχει αποδοχή του συστήματος.

    2. Μην επικαλείσαι τους προφήτες, γιατί δεν είμαι χριστιανος.

  12. Giorgo,
    kai zito signomi gia ta Greeklish, vrika to arthro sou endiaferon. Otan vlepo posa apaisia adiepistimonika kai super-ipertimologimena (40 evro minimum) vivlia sigdrosa stin diarkeia ton spoudon mou skeftomai poso kali vivliothiki tha mporousame na eixame ftiaxei me afta ta xrimata.
    An de skeftoume posoi simfoittes mas me mideniko endiaferon, i ikanotites sto pedio piran panakriva vivlia gia na min ta anoixoun pote, to fainomeno ginetai exorgistiko.
    Kai to leo afto otan spoudazo se mia xora (tin Agglia) opou i ekpaidefsi ginetai toso akrivi kai toso taxikopoiimeni pou periorizei tin koinoniki kinitikotita sto elaxisto. Eimai exairetika iper tis anoixtis paideias kai pistevo pos einai poli simadiki gia tin isoropia kai dimiourgikotita mias koinonias.
    Pr’ ola afta i spatali den einai koinoniko kratos kai den mporo na katalavo se poia vasi i aristera sta panepistimia ipostorizei o kathe foititis na exei mia mikri idiotiki vivliothiki adi na exoume me mia megali dimosia. An i foititiki aristera itan sinepis me tin ideologia pou ipotithetai ekprosopei -leme tora- tha eprepe na maxete oste kathe evro na xodevetai gia tin dimiourgia kai tin veltiosi ton dimosion spaces kai exei gia mia mikro-astikou tipou idiopoiisi. Alla i aristera sta panepistimia opos kai ta ellinika panepistimia en genei vriskodai se pragmatiki afasia.
    To keimeno sou itan exairetiko kai lipamai pou eprepe na ektetheis stin vathia anoisia orismenon sinadelfon mas, tin apokorifosi tis opoias prosopopoiei o «kakosfoititis». Nomizo oti oi frafikoi einai kalitera a agnooudai.

  13. 1.an den theleis na apantas na mhn anoigeis kouventa.

    2.den eimai kopela s ou kai dne me ksereis kai apo xthes gia na me apokaleis anideh. Auta na ta grafeis sto proswpiko s blog. ainte

  14. «lipamai pou eprepe na ektetheis stin vathia anoisia orismenon sinadelfon mas, tin apokorifosi tis opoias prosopopoiei o “kakosfoititis”. Nomizo oti oi grafikoi einai kalitera na agnooudai».

  15. Ο καθένας κρίνεται απο αυτά που γράφει. Ας αφήσουμε τους άλλους να κρίνουν αν καποιος είναι ανίδεος, θρασύς ή αγενής.

    Εδώ δεν είναι χώρος για ξεκατινιασμα.

  16. Αγαπητή oolia αντί να αναπράγουμε όλα τα χουγια του παντείου -προσωπικοί χαρακτηρισμοί κτλ- δεν δίνεις και κανένα επιχείρημα επί της ουσίας. Δεν είναι δουλειά κανενός να σε χαρακτήρίσει αλλά και εσύ δεν μπορείς να ξεκινάς σχόλια με τοποθέτηση ‘βγάζεις σπυράκια’ κτλ φοβερό επιχείρημα.
    Το ζήτημα είναι οτι το ιδιωτικό σύγγραμα ειναι βαθιά αντικοινωνικό. Είναι μια μορφή ιδιοποίησης και μάλιστα πολύ μικρο-αστικής. Για κάθε γενιά το Πάντειο θα πρέπει να αγοράζει 250 νέα συγγράματα και μάλιστα κακής ποιότητας. Έστω πως ο τάδε καθηγητής βάζει το βιβλίο Α. Το αγοράζουμε σε τόσα αντίτυπα όσοι είναι οι φοιτητές και αντί να το δώσουμε στους φοιτητές το δίνουμε στην βιβλιοθήκη. Έτσι του χρόνου η επόμενη γενιά που θα διδαχθεί το ίδιο βιβλίο θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει τα ίδια αντίτυπα και το Πάντειο αντι να αγοράσει 250 βιβλία του τάδε καθηγητή αγοράζει 250 νέους τιτλους, τις πιο πρόσφατες εκδόσεις, έρευνες από το εξωτερικό. Αν εσύ΄ως oolia είσαι μια φοιτήτρια που θέλει να αόίξει και λίγο το μυαλό σου αυτό θα το δεις ως κ΄τι θετικό. όσο ήμουν στο Πάντειο αναστέναζε το amazon για να γράψω μια εργασία. Τώρα που είμαι στο lse ξοδεύω πολύ λιγότερα πολύ απλά γιατί τα πάντα είναι διαθέσιμα στην βιβλιοθήκη.
    Και μην μας πεις το γνωστό επιχείρημα γιατί όχι και τα δυο; γιατί προκειμένου να ξοδέψουμε 1 εκ. ευρώ για προσωπικά συγγράματα και 1 εκ. για δημόσια βιβλία στις δημόσις βιβλιοθήκες εγώ προτιμώ και τα 2 εκ να πάνε στους δημόσιους χώρους.
    Αν αισθάνεσαι κοντά στην αριστερά δεν υπάρχει καμιά λογική σε οποιαδήποτε άλλη θέση.
    Τώρα αν θέλουμε σαν καλοί Ελληνάρες που δεν μοιραζόμαστε να υπογραμμίζουμε με στάμπιλο για να αποστιθίσουμε καλα την απάντηση στις εξετάσεις, τότε είμαστε μέρος του προβλήματος και ανίκανοι να προσφέρουμε οποιαδήποτε λύση.

  17. den 3erw an 8a mporouse na upar3ei pio psuxraimh kai artia topo8ethsh se authn thn parwdia pou exei dhmiourgh8ei parapanw!
    an gia merikous den anagnwrizetai kati ws provlhma einai logiko na mhn apodexontai kai thn opoia lush h dia8esh gia allagh!

  18. Τη διανομή των δωρεάν συγγραμμάτων την καθιέρωσε η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ, αυτό και μόνο φτάνει για να καταδειχθεί η σαθρότητα του συστήματος αυτού, ως κορωνίδας λαϊκισμού και ξεχαρβαλώματος των πανεπιστημίων ( ήξεραν που χτυπούσαν φαίνεται). Η ηθική εξαχρείωση που καλλιεργήθηκε τα 7 εκείνα χρόνια είναι ακόμη ζωντανή, γιατί στην ουσία αποχουντοποίηση δεν έγινε ποτέ!!!!!!!!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s